Tillstånd och känslor

Och dom säger att lycka är ett tillstånd. Att vara ensam är också ett tillstånd. Det borde inte vara så svårt att ändra ett tillstånd. Ingen gör det åt mig. Så det är dags. Tillstånd ska förändras. Ett ska bytas mot ett annat. Och det är bara upp till mig. 

Tillstånd leder till känslor. Att vara ensam leder till ensamhet. Lycka leder till lycklighet (om man kan säga så). Och det är då det blir krångligt. Så allt har med tillstånden att göra, inte känslorna. För det kommer sen. Först tillstånd, sen känslor. 

Det snöar. Perfekt.

Jag har klippt mig. Jag ska till jobbet. Utsidan kan vara ett tillstånd. Min ska förändras, och så kommer insidan att bli finfin. Vi hörs. Nu ska tillstånd förändras. 

(Fast det säger inte att jag inte mår skit. För det gör jag. Så många val.)

Kommentarer
Postat av: iza

<3

2012-02-02 @ 22:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0