Höstfotografering på mig



En bild från när jag fotade tidigare idag, i färg och i svartvitt (som ni kanske ser). Det var riktigt kul, kastade löv och låg på marken och fick maskar i håret. Önskar bara att jag hade ett bättre vidvinkel objektiv eller en kamera som inte ger brus vid ISO 400... Har inte bestämt vilket jag ska köpa först, canons normalzoom från L-serien, eller min nya fina drömkamera? Hard hard...



Back at the Island

Är tillbaka på lilla Åland nu, och det känns ganska konstigt. Det känns nämligen lite som att komma hem. KONSTIGT.

Blir ledsen, man kan inte ladda upp bilder på bloggen! Verktygsfältet är helt borta, vaaaaaa. Nån annan som har det så?

Dags att bota sockersuget, vet inte bara hur. Vill inte äta godis (eller jo vill, men får inte...) Uuuuuääähhhh.

En mysig bild

Snor Robins telefon och kollar på mysiga upponer bilder. Imorrn åker jag till Sverige.

Good news:
Jag behöver inte hora. Jag bokade en hytt.
Jag är rik dvs jag kan shoppa loss på båten o i sverige.

Bad news:
Jag tror jag kommer bli grymt sjösjuk i min hytt. Har ingen aning om var sjösjukepillrena är.
Jag jobbar endast två dagar denna vecka dvs kan inte shoppa loss måste vara ekonomisk...

Åker till Sverige för att under helgen göra högskoleprovet och så hade jag ändå ons o tors lediga, så åker redan imorrn!


Hocking for a sovplats

Finns massor att skriva sen igår kväll (...). Jag arbetar hårt för att hinna med säsong 5 av GA innan veckans slut, fast det borde inte vara några problem, kommer bli ganska mycket resande imorrn och i slutet av veckan. Travel travel travel. Jag gillar att resa och ha mina tankar för mig själv, fast jag önskar det fanns en säng på båten. Skulle gärna kunna hoppa i sängen med nån random full ålänning, allt för en sovplats!!! Lovar, ska hänga en skylt runt min hals där det står "sovplats sökes, skänker en platta VALFRI öl". Borde ju få nån att nappa...

Miss my baby



Kreativt on the way! Håll i hatten!

Alltså jag brukade vara otroligt kreativ när det kom till mitt skrivande. I min förra blogg så kan jag läsa alla mina långa fina poetiska texter och jag skrattar nu när jag läser det. Och vart tog det vägen? Min fina kreativitet, min vassa guldpenna, min underbara jargong? Jag är på väg känner jag. Om vägen är cirka 2 mil så har jag kanske kommit 9 kilometer tror jag, mot målet att bli en sån bra skrivare igen. Med guldpennan och den vassa tungan. Ni ska få se. I can be on fire when I want to (för det finns så massa kretativt o skriva om jobbet och typ greys anatomy. Eller jo, greys anatomy finns det massa intresserant om hehe).

Planer framåt



Idag har varit en lång dag på jobbet och en ännu längre dag väntar imorrn. Men jag är glad och knatar på ändå. Nu myser jag i min säng och kollar på Greys anatomy, Robin ligger och snarkar i soffan. Sitter och kollar på lite resor, någon som har bra restips för en lång weekend i typ februari? 

Nästa helg så åker jag och Robin till sveadala för att lunka runt på IKEA hela dagen och sen Media markt! Ska bli så kul att kolla på massa kameragrejer och grejer och såna grejer. Kanske ska införskaffa mig något, funderar på en skrivare. 



Nu har min familj åkt igen.



Och det känns så fruktansvärt tomt.

Lite snabb sådär

God morgon gott folk! 

Idag ska vi fortsätta åka Åland runt, kanske ända ut till Vårdö. Och så ska vi äta ålandspannkaka. Äh, nu äre frulletime och jag har inget mer att säga. Funderar på att inte publicera. Känns lite like a waste of space. Kommer med bilder sen!



Pumpaskapning


Projekt och en massa mys


Oj oj oj, mycket på G nu. Lansering av hemsida kommer snart, stundande fotojobb väntar runt knuten och diverse andra projekt... I torsdags kom mamma och Sara hit och är hos mig över helgen för att mysa lite och för att se Åland. Idag var vi till Havsvidden, en helt otrolig miljö finns där! Sara tog den här härliga bilden på mig o Robin då. Mys!

Frozen path


Lischhhht

Jag har insett att min senaste kyss: var en sån där vanlig godnattkyss
Jag lyssnar på: Jose Gonzales - Heartbeats
Jag pratar: Mycket, högt och ofta
Jag tycker om: Att fotografera och äta
Jag avskyr när folk: Är fördomsfulla och rasistiska, bara för att dom inte vet bättre
Jag älskar när folk: Är mogna nog att ta en diskusion. Eller när dom ger mig presenter.
Mina närmaste vänner är: Långt bort
Min första vän hette: Oj inte vet jag, Marcus kanske det var? Annars säkert min kusin Josse
Min första riktiga kyss: Var minnesvärd
Kärlek är: Livsglädje
Jag tänder på: Kunskap, en hjärna, humor, intellekt
Det sexigaste yrket är: Egentligen måste jag väl säga elektriker haha. Nej men kock tror jag. Eller nått där man verkligen involverar sig med människor.
Det är charmigt när: Ens pojkvän slår en på rumpan och säger att jag borde heta fetto-bettan (not). 
När jag borstar tänderna: Blir det luddrigt.
När jag lagar mat: Sjunger jag.
Jag är rädd för: Glasspinnar
Den värsta känslan är: När någon man älskar blir illa, skadas eller försvinner från jorden.
Den bästa känslan är: När något händer som man har längtat efter länge. Eller när man får kärlek. Eller bara något så enkelt som att få somna med den man älskar. Eller att få träffa sina vänner och känna sig lycklig.
Jag är bäst på: Att blanda drinkar. Serri, jag är bästa drinkmixarna jag känner!
Om jag var ett djur skulle jag vara: En uggla, dom är väl kloka nattdjur?
Om jag va en insekt skulle jag vara: Vet inte, någon som man antingen hatar eller älskar, för sån är jag.
Om jag vore ett redskap skulle jag vara: En mixer!
Det finaste som finns är: Att sitta i en solstol med den man älskar under en filt och kolla på solnedgången.
I sommar: Jobbade jag mycket och planerade min flytt till Åland.
Sist jag grät var: Haha, jag gråter varje dag. Så senast var väl igår kväll.
Jag kan: Allt? I am me, and I am the best, höhö
Jag kan inte: Erkänna att jag har fel.
När jag vill tänka går jag: och lägger mig i sängen.  
När jag bakar så bakar jag: Muffins eller schackrutor
Min mobiltelefon är: helt fungerande
När jag vaknar på morgonen: Ligger jag kvar ett tag till o tar fram datorn.
Innan jag går och lägger mig: Dagdrömmer jag väldigt mycket
Just nu tänker jag på: Hur dags jag ska åka till stan idag.
Bebisar är: Ett underverk.
Idag har jag: Gått hela vägen till Godby, fram och tillbaka!
Ikväll: Ska jag till Robins farmor och äta tårta.
I morgon kommer jag: Längta så mycket tills mamma o Sara kommer på torsdag.
Jag vill verkligen: Lyckas med fotograferingen.

Snart kommer vi väl drunkna igen


Bild från förra vintern.

Snart kommer vi väl ha så här mycket snö, om det ska fortsätta vara såhär freeeeeezing kallt hela tiden! Men, det gör mig inget. Längtar lite till snön faktiskt! Är ledig idag för övrigt, ska gå till jobbet snart ändå, och köpa något fint till mig. Ha en bra blåsig dag!

Har en bra måndagskänsla



Det är måndag. Och jag har en bra känsla. För ovanlighetens skull. Bra bra bra.

Cellklump.

Goooooood morning! Fin höstdag idag, ska om en timma in till jobbet. Känner mig som en stor klump celler som rör sig här på jorden utan något direkt mål, det är ganska mysigt. Den här klumpen med celler är ändå relativt lycklig och fasiken vad den klumpen längtar efter snö!! Vill vill vill ha snö! Även fast jag inte kommer våga köra bil eller orka skotta snö eller frysa hela tiden, så spelar det ingen roll. Jag älskar snö. Bästa väder-eh-saket.

Jaja, mumling om allt möjligt nu. Tror det hela räcker nu. Jag ska göra det bästa av min söndag, gör det ni också!



Söt morgontjej. Redo för en ny dag!

This is how it works



http://www.youtube.com/watch?v=tHAhnJbGy9M&ob=av2e

Ro ro ro lilla båten


En liten båt i en liten sjö (eller så är det möjligtvis östersjön, haha (skrev först medelhavet, daaaah)). 

Idag har massor hänt. Jag har städat hela mitt hus. Jag har gått ut med en hund. Jag har lagat mat. Jag har stickat lite. Jag har ätit ben&jerrys. Jag har eldat. Jag har gjort korsord. 

...

Ja, ni ser ju, fullt upp heeeeela dagen. Imorrn söndagsjobba, vilket på Åland är 4 timmar. Sen är det bio med Sanna. Och om mindre än en vecka så kommer min mamma och Sara hit. Niceolineen!



Fly fly away


Men vi står kvar!


Har varit rikitgt ruggväder inatt, jag har verligen trott att ett träd ska blåsa ner på huset, det har riktigt ryckt i väggarna. Men vi överlevde, och idag är det en fin höstmorgon. Jag skulle egentligen vara hemma idag och ledig, men får jobba ett extra pass som börjar om 20 minuter och här sitter jag med blött hår och utan kläder. Helt klart börjar jag känna lite stress, meeen jag klarar det nog, har inte precis långt till jobbet!

Allt med hösten är bra!


Hade en superhärlig dag idag! Min lediga dag spenderades på garnjakt och sedan lite höstfotografering i det härliga vädret. Jag älskar hösten och höstvädret! Man kan vara ute utan att svettas, ha kläder som täcker kroppen, vara sådär lite halvt nedstämd/mysig/gullig. Det är fint ljus och underbart. Så idag är jag glad. Mycket glad.

Och ja, mösstickningen går framåt! Har tagit slut på två nystan redan, och inser att jag behöver köpa flera. I'll keep you updated.

Stickning part 2

Garnet är inhandlat. Återkommer när det har gått åt pipsvängen. Ciao!

Fundering 2.0

Alltså ni vet när man säger att något kostade ett par hundra kronor ungefär, eller ja nått sånt. Då får man ju en uppfattning, ja ett par hundra kronor är ju liksom ett par hundra kronor (kanske inte absolut 200 kronor, trots att ett par är två).

Men nu när jag bor i ett euro-land så har jag stött på ett problem. Säger man här att något kostar ett par hundra euro, ja då är ju det ett par tusen kronor och det blir fel.

Praktiskt exempel:
Jag ska köpa nya byxor och en kompis tycker att jag spenderar pengar hela tiden så hon frågor hur mycket jag tänker lägga ut på byxorna. Jag säger då, ääh inte vet jag, ett par hundra kronor bara. Aha okej, kompisen får ju då en uppfattning om hur mycket man lägger ner, 3-400 kanske.

Hur fasiken gör man i euroland? Vad säger man???? Det är mitt problem. Har tänkt på det i flera år. Ett par euros går inte, för det är för lite. Ett par hundra euro är för mycket. Så ja, ett par 10-lappar? Ett par 10-tals euro? DET BLIR FEL!!!

Frustrationen över varför euro inte funkar i Sverige är nu ute.

Stickning part 1

Idag är jag ledig från mitt work, men jag ska snart dit ändå för att köpa lite garn och stickor. Jag ska nämligen sticka mig en mössa. Japp från scratch. Gjorde en i nian och jag älskade den men tappade bort den, så nu ska jag försöka göra en lika dan, för dom är supersnygga. Ni får se sen hur snyggt det är! Och ganska easy to do, fast jag kommer inte ihåg hur man lägger upp maskor eller gör en resårsticking, men jag lär nog lista ut det. Det är väl som att cykla?!

Slänger upp en gammal bild på mig själv, vill ta lite snygga självporträtt, men tycker verkligen det är svårt att få till det bra! Lite lättare nu när jag har fjärrutlösaren, men ändå. Nä, nu till Mattssons o skaffa garn!


Uäääääjjähhhhh

Är verkligen sugen på att fota, men när jag kommer hem från jobbet så är det mörkt ute, eller om jag är ledig så har jag ingen aning om vad jag ska fota. Vill ha människor, men jag kan ju inte bara sno på mig ett par kroppar liksom. Uuuuäääh idag är mitt liv tråkigt. 


One.com

Hello! Håller på o fixa med min hemsida och mitt galleri, blir ganska bra. Men, det är lite problematiskt, undrar därfor om någon har erfarenhet av one.com och deras webbskapande??? Har ganska mycket strul just nu, men det är kul.

Nu myser jag i soffan, öppnar imorrn på jobbet, kollar på GA nu och snart borde Robin komma. Jag håller äen på med lite affischering och diverse, vill verkligen komma igång med mitt fotograferande!

Ha det bra!

The rumor has it


Har inte så mycket mera text att lägga till. För nån vecka sedan var jag vid en insjö och tog ett par bilder, ville försöka få lite bra på rörligt vatten, men det var dels för stilla och så var det ljust ute med mycket moln plus att min minsta bländare (22 och typ 32) dög inte, bilderna blev redigt överexponerade, så måste prova på annan plats vid mörkare eller annat väder. 

Nu ska jag precis (höll på o skriva "just", vilket är typiskt åländskt!!!) börja att designa/förstå min egna hemsida. PIRRIGT! Har nämnligen fått ett fotojobb som kräver en proffsig portfolio plus att jag vill ha en egen haha. Ska bli intressant, kan extremt lite om sånt, meeeeeeen ska nog gå.

Det är höst.


"Dagens outfit"



Haha, som sagt, jag är själv hemma idag och har städdag. Så, såhär snygg är man när man tar på sig det första man hittar (trasiga strumpbyxor och robins tshirt) samt går in sina nya snygga kängor (som köptes på open by night igår). Äh vafan, jag har ju inga grannar, nu höjer jag musiken, tar fram min nyinköpta mopp och RÖJER!


Florence + The Machine – Lungs vad annars?

Allt för min syster



Ibland kan det bli lite ensamt här på Åland och just idag saknar jag min syster. Vi skulle ha en sån där perfekt slappar dag, bara vi två tillsammans. Och det vore ganska underbart. Men nej jag har är egen husägare och jag ska ha städdag idag. Wie.

RSS 2.0