Just nu, från nya skivan;



Florence + the machines nya album ceremonials, Shake it out. Finns många godbitar på det nya albumet, som jag har väntat på i nästan 2 år. Helt sjukt vad bra det är!

För övrigt så åt jag sushi dag. Det var så gott. Och sen var jag sjukt onyttig och gjorde cookie dough, samma som är i Ben and Jerrys, och den ligger o fryser i frysen. Fast jag ska inte äta något av den, nej inte förens jag har gjort mig förtjänt av den!

Och på fredag åker jag och Robin till Sverige för att spendera tid hos mamma och pappa, samt shoppa loss på IKEA, bäst vi kan efter förmåga och plånbok. Hoppas det blir mycket. Jag gillar IKEA. Dom har många billiga grejer. Och då blir det dyrt. Och så har dom god mat. Mycket god mat. Och det har även Eckerö linjen. Det är jobbigt att vara omringad av god mat hela tiden. Det syns på min fina kurviga kvinnliga figur. Och nej, det har inte med dålig karaktär att göra.

För ett år sedan



Ungefär ett år sen. Första snön 2010. Men just nu känns det inte som om den är på väg. Men man vet ju aldrig. Kanske, kanske kommer det snart. Helt plötsligt. Längtar verkligen! Men jag kommer inte våga köra bil, haha. Är sjukt rädd för att köra nere i diktet när det är halt, men Robin säger att han ska lära mig. Får hoppas det.

"Asiatisk" kyckling



Igår lagade jag så fruktansvärt god mat, och den var snygg också! Det hette asiatiskt kycklingpanna tror jag, fast jag undrar var det asiatiska var? Kanske så fort man "wokar" något så är det asiatiskt, eller thai. Mm. I alla fall, kyckling, broccoli, paprika och sen serverades det med quinoa. Mmmm, till och med Robin tyckte om det!

Normalt sett så brukar jag aldrig ta kort på maten, för jag äter alltid upp allt och sen tänker jag, åh det hade varit en fin bild för maten var så fin men då är det bara resterna kvar. Men igår, AHA, då tog jag min chans och fotade the food. Fast jag har hört att man ska hålla maten framför sig för att det ska se godare ut. Får prova det någon annan gång.

Höstfotografering number 2



Tycker det här är en mysig bild. Kastar lite löv och ser lite poseig och fin ut. Frågan är ju liksom; vad är tillräckligt glad för att kasta löv? Haha, blev kanske lite väl mycket glad och jag kände mig så otroligt töntig när jag skrattade tyst för mig själv i lövhögen, kände att grannarna kollade på mig med sina snea åländiska ögon...

Kul ändå att få fota lite!

RSS 2.0