Dag 07 – Vänner

Vänner... Dessa fina underbara stöttande personer som, förhoppnigvis, finns en ens närvaro och tillvaro. De ger en energi, de ger en kärlek, de ger en härliga skratt och de ger en tankeställare. Ständigt utvecklas jag tack vare mina vänner och tack vare dem så är jag den jag är idag. Jag älskar mig vänner och jag vill aldrig vara utan dem. Jag har ganska många vänner skulle jag nog vilja säga. Vissa står jag närmare med än andra, men de som är i mitt liv är alla viktiga för mig.

Jag tänker inte rangordna några vänner, eller nämna några speciella namn. Jag tror att ni alla vet vilka ni är. Ni som gör min dag lite bättre och ni som alltid ställer upp. Det är också ni som jag saknar så mycket och ni som jag inte alltid umgås med, men som ändå håller en särskilt plats i mitt hjärta. Ett liv är ödsligt tomt utan vänner. Vi alla behöver dem. Några att dela allt med. För det är dom som är bäst. För ni är alla underbara. På era egna sätt. Med era nojor och era skratt och era bubblor och era fantasier och era besatheter och era matfavoriter och en fasoner och era burkar och era djur och era bratkillar och era blondinskämt och era partytricks och era sexskämst och era rädslor och fobier och era fantastiska utsidor. För jag har faktiskt ovanligt snygga kompisar. Alla. Ni är faktiskt assnygga.

Jag tänker faktiskt bara nämna en speciell vän. Och det är hon som alltid ställer upp. Och som alltid förstår. Och som alltid är smart och klok. Och snygg. Det är hon som jag inte kan tänka mig att vara utan, vilket gör att situationen just nu är svår. Det är hon som jag har gjort så mycket galenskaper med, men samtidigt gör vi inget alls. Och på ett alldeles speciellt sätt så gör hon hela min dag när jag ser hennes handstil på ett kuvert i min brevlåda. Det är hon som är i Norge just nu och lever sitt liv. Liksom, hon är min förebild. På så många sätt. Och jag är så tacksam att jag har henne i mitt liv och att hon vill ha mig som vän. Och jag kommer aldrig släppa dig. Och jag älskar dig.

Och därför behöver det här inlägget inga bilder.

Kommentarer
Postat av: facie

du skrev fint, fick gåsishud

2011-03-17 @ 19:47:44
URL: http://izaface.blogg.se/
Postat av: Vulgäris

och jag älskar dig. tack

2011-03-22 @ 22:06:45
URL: http://moaedvardsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0