Sara Nordgren III


Canon eos 450d+ Canon 50mm f/1,8

Just nu för tillfället så sitter jag och syrran vid varsin bärbar dator i "matsalen" (väldigt mycket citattecken behövs) och redigerar lite bilder. Jag håller på med retusch i PS och hon sitter i illustrator och ritar snubbar. Hon är dålig, jag är bäst, men så är det ju bara när man är stora syster, jag är bättre. Ikväll blir det family-night, med idol och pappas mat. Men nu fick jag ett sug, liksom saknar ettt paaaaaarty. Äääh, får slå till nästa helg, imorrn ska jag ändå jobba ändå och så. CARE.

Kommentarer
Postat av: Matilda [myphoto.blogg.se]

Fint porträtt med härliga färger!



Svar: Ja, fundera en gång till när det gäller den manuella fokusen.. Jag är ganska van vid att fokusera manuellt eftersom jag alltid gör det med mina andra objektiv. Annars kan du se det som en utmaning att lära dig fokusera manuellt! (Tänk, fram till att digitala systemkameran kom fokuserade fotograferna helt manuellt och fotade ändå sport och liknande).

Ett annat tips till dig är att köpa ett Samyang begagnat, för är du missnöjd kan du sälja det för i stort sett samma pris till någon annan :-)



kram!!

2010-09-26 @ 13:41:10
URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0