Vy från gården just nu


Och så kom den. Min efterlängtade snö. Och den kom och kom och kom. Och den liksom slutade aldrig att komma. Bara föll. Och faller, tror nämnligen att det snöar än och har gjort det sen imorse. Ett par deciemeter har vi fått här på landet och en granne har redan varit nere i diket. Mamma höll på o sladda av vägen och att cykla är ju bara att glömma. Hur fasiken ska jag kunna komma till bussen imorrn? Nej, nu vill jag ha körkort...

Till er lägenhetsbarn i betongdjungeln;
var glada att ni bor där, det är inte kul att skotta en hel gårds/stallplan!
Till er lägenhetsbarn i betongdjungeln; vad synd för er att ni inte fick göra vinterns första snögubbe på tomten idag. Min heter Per-Albin efter min lille sossevän Per-Albin Hansson. Trevligt va? Kanske kan jag visa honom imorrn. Han är lite blyg.

Kommentarer
Postat av: Purre

Kommer folkhemmet åter? Man undrar...

2010-11-10 @ 17:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0