Dag 5 - Vad är kärlek?

Alltså, hm. Svår fråga, men ändå väldigt enkelt! Vad kärlek är? Ja, en enorm stark känsla. Man kan känna kärlek till vad som helst, det tycker jag verkligen. Sen kan det ju finnas på olika nivår. Typ jag känner ju inte samma kärlek till The Gossip's Four letter word (även om det är en förjäkla bra låt) som till mina föräldrar till exempel.

Jag älskar kärlek, kär i kärleken. Kärlek gör livet lite lättare, men samtidigt så mycket svårare. Det finns underbar kärlek och det finns en hemsk kärlek, speciellt när man inte kan få det man "kärlekar", tyvärr. Men jag tänker inte bara å kärlek till en person, till en pojkvän. Kärlek till en häst till exempel, är inte det en fin kärlek? Jag har haft många "kärleks-hästar" som jag inte har kunnat tro att jag ska kunna leva utan. Kärlek till vänner. Det är en fin underbar känsla. Kärlek till mig själv, jag är ju rätt så bra, jag tycker om mig själv!

Men, sen finns det den kärlek man tror att man inte kan leva utan och man måste försvinna, för det finns ingen chans att man överlever den utan den kärleken. Och det är förjäkligt... Så, kärlek. Vore världen lite bättre utan den, eller lite bättre? Jag tror vi måste ha kärlek. Utan kärlek vet jag inte om jag skulle kunna gå till skolan, eller ens kunna gå upp om dagarna. Vi alla behöver någon som älskar en. Därför är kärlek mellan personer, släktingar, vänner eller en partner, den finaste kärleken. När man finns där och söttar varandra.

Fast, det är inte alltid lätt. Men det går. Hjärtat är så pass stort. Det går. Kärlek ska finnas. Det bestämmer jag. Här och nu. Punkt slut!




Jag ritade en fin bild. hihi. Det står "/Emma" för er blindos...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0