Dag 4 - Vad bjuder jag på för mat?

Jag älskar mat!
Jag är mat!
Mat är min passion!
Och jag skojar inte. När jag gick i sjuan skrev jag en uppsats om mat, tro det eller ej. Jag äter det mest, men "god" mat är bäst, såklart. Halvfabrikat går inte riktigt hem och de där underbara middagarna på lördagarna, de är som bäst. Pappa lagar ofta mat här hemma, sara likaså. Vi är en mat familj, och det tråkigaste som finns är att komma hem till någon som serverar makaroner, på en lördag. Det ska vara nytt och spännande och man ska gärna experimentera! Jag är alltid all for trying new things, speciellt utomlands och andra matkulturer.

Men... Vad jag bjuder på? Ofta stuvade makaroner, haha, på typ tisdagar. Det är gott. Annars fläskfilé och potatisgratang. Annars skulle jag nog säga deserter! Men att laga mat... Jag är inte dålig, jag bara gör det sällan. Jag tycker att det är kul, när man har tid och många ingredienser. Så, jag bjuder ofta på basic mat men på helger då smäller det! Roligast med matlagning är att provsmaka, helt klart! "Never trust a skinny cock!"


Jag gräddar pannkakor förra sommaren! Därav min sommarklädsel haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0