Dag 3 - mina föräldrar

Min avlare... Mina skapare... Mina förmyndare... Mina förebilder...

Kanske så jag bäst kan beskriva dem? De två personer som jag, helt utan tvekan, älskar mest i världen. Jag står dem otroligt nära och jag är glad över att dom är så öppensinniga som de är. Jag och mamma har alltid haft en supertajt relation, på så sätt att jag har alltid kunna vända mig till henne, no matter what.

Min pappa och jag... När jag var liten så var jag pappas flicka. Punkt slut. Jag var ju väldigt pojkflicka och pappa var coolast i världen. Från pappa har jag fått den stora sociala biten av min personlighet. Han är väldigt framåt och vi har alltid kul tillsammans. Sen så har pappa dock ett förjäkla humör och stubinen är kort, men man får lära sig att leva med det... ;-) Sen hade vi ett par år, typ när jag var 14 och så, som vi inte kunde vistas i samma rum. Jag blev stor och gjorde revolt (jag var nog ändå en väldigt bra tonåring). Nu på senare tid har vi dock fått en superkontakt igen och pappa och jag ställer alltid upp för varandra.

Min mamma är sjukt lik på alla sätt, tycker jag. Vi är samma i personligheten och jag tycker att vi är lika, men många tycker att jag och pappa är kopior. Jag skulle dock inte byta bort mina föräldrar mot något och nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om dem!

Min pappa jobbar som gymnasiumlärare och mamma är typ, något. Hon finns på högskolan eller här på kontoret hemma. Jag tror hon forskar. Men hon är också lärare. Och så är hon något så fint som lektor? Äh, jag har frågat förut men fattar inte riktigt. Jag vet att hon är smart, that's all!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0